tisdag 11 oktober 2011

Tisdag

Efter en lång dag på jobbet fick det bli en snabb ljummen tonfisksallad med äpple och basilika (Basilika är ingen högoddsare hos mig direkt) Med ett ägg och grov bulle till så är man laddad för en kväll framför symaskinen.


När jag hade Tupperwareparty häromveckan fick jag tre Allegraskålar i olika storlekar. Värdinnegåvorna hade inte samma färg som de man kan köpa (röd/vita), utan mina är bruna på utsidan och blanka vita på insidan. Den minsta är perfekt som salladskål. Tupperware (klicka in och kolla) är , i mitt tycke, verkligen toppenprodukter. jag har bara burkar av detta märkeoch de håller maten fräsch länge.


Dessutom tycker jag det är dags att rasa lite. Enligt en artikel i Aftonbladet har föräldrar anmält en skola till skolinspektionen efter det att den uppmanat föräldrar att skicka med barnen frukt till skolan. Vad ska man säga? Hur dumma är föräldrarna egentligen? Dom påstår sig inte ha råd med detta. Nähä, men man har råd att skaffa barn, men inte råd att ge dom en frukt eller två om dagen? Mina föräldrar har skickat med mig frukt till skolan varje dag (el i alla fall tills jag hade vett till att öppna kylskåpet och ta själv). Jag har fruktstund varenda dag! Dom kanske skulle skita i att köpa massa chips o läsk till fredagsmyset och satsa på lite frukt istället. Ja, jag blir galen av sån't här! Jag säger som jag brukar; Skärp er! Barn har väl att haft frukt med sig till skolan i alla tider? I alla fall i modern tid...


Någon mer som rasar?

Inga kommentarer: