tisdag 4 oktober 2011

Oslo

Nu har äntligen mitt bredband blivit installerat av min personlige tekniker. Snabbt o lätt vimlar allt förbi. Så då passar jag på att visa lite bilder från helgens Osloresa.


Innan vi nådde Oslo blev det ett stopp i Fjällbacka, där Ingrid Bergman blickar ut över havet.


Någon hade roat sig med att hälla diskmedel i fontänen utanför vårt hotell. Ganska effektfullt faktiskt...
Karl Johan, of course. Medan större delen av resesällskapet besökte vikingaskepp o konstpark roade jag, S o J oss med shopping. Kultur får jag tillräckligt av på jobbet. :) Lite smått o gott fick följa med hem från den kungliga huvudstaden.

På söndagen sjöng vi i Svenska Kyrkan. Dessa fönster hade fram till den 22 juli varit vackra motivmålade. Tyvärr förstördes dom under bombningen.

Måhända att kungen gör lite konstiga saker ibland, men till svenska kyrkan är han o fruan alltid välkomna!

Vi var väntade...


Många, många fönster var igenspikade med träskivor. Runt regeringsbyggnaderna var det plank uppsatta och vakter utplacerade.


Förutom att sjunga i gudstjänsten i söndags hade vi konsert i Åmot Kirke i Modums kommun. Drygt 1½ timme på smala slingrande vägar, både uppför o nerför, längs vackra fjordar o fjäll. Men detta får ni föreställa er för er inre syn. Det blev inga foton tagna på den delen av resan, jag hade jämnt jobb med att inte bli åksjuk. När vi väl kom fram mottogs vi av idel trevliga norrmän och fick en fantastisk kväll där.


Vill man se fler bilder o höra norgehistorier kan man besöka Broby församlingshem på torsdag kväll. Då blir det psalmbingo, äppelkaka o som sagt, norgebilder.

1 kommentar:

Cajza sa...

Det ser ut som ni hade det mycket trevligt i Oslo! Jag skulle gärna komma på torsdag men det är lite långt att åka! :) ha det bra Kram Knudan