söndag 30 oktober 2011

Små raringar

När klockan skruvas tillbaka en timme, hinner man med mycket. Tex springa en halvmil och makroner. Det var första gången jag provat baka makroner. För att vara första gången får man vara nöjd. Kanske skulle de varit i ugnen en lite minut till. Jag gjorde dom lite mindre, jag gillar minikakor över lag och med min nya sprits från Tupperware gick det som en dans. Man kan ju fylla dom med lite vad man känner för, jag gjorde en snabbfyllning. Smält mörk choklad och blanda med kesella, så har man en syrlig chokladmousse. Makronerna gick hem hos mina testpersoner ochjag ska absolut baka dom fler gånger.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Smidigt med den där moussen med kesella, kan man ju kanske ha till nåt annat oxå! Ser gott ut! Kram

Therése sa...

Den kan man ha till allt! :) Kram