fredag 4 september 2009

Fredag - and the week is not over yet

Idag har det varit Åhus som gällt för hela slanten. Visade sig bli trevligare än jag trott. Redan i butiken, på dagens inköpsrunda, träffade jag idel kända ansikten. Tog mycket längre tid att handla än brukligt... Mycket att prata om när man inte setts på länge. Ska bli ändring på det nu, bestämde vi. Man brukar ju bestämma det. På Öppna förskolan droppade två vänner från förr in och alla rara barn på barntimmarna på sina bästa humör gjorde dagen rolig.
Nu väntar två långa dagar på museet. Bokfestivalevent, föreläsningar och svamputställning, allt i en salig blandning. Kanske lite väl salig ibland...

Kvällen står mellan fotboll eller irländsk musik. Möjligheten till båda finns ju i och för sig!

Gårdagens fynd - den tudelade glasskålen har redan kommit till användning. Det måste ju betyda att jag behövde den?!

1 kommentar:

AnnA sa...

Jo, det var snygga fynd du gjorde Therése.
Fint med ringblomma i den ena.
Jag fyndade faktiskt igår i blomsteraffären i Åhus, där man sålde vissa krukor och annat för en 20:a st.
Och idag var jag inne i Ksd och klippte mig och hann lyssna lite och sedan hälsa på Hannu Sarenström.(Du vet han som pratar så mycket på "Gröna Rum" - och det gjorde han idag med!)
Du vet jag är ju inne och skriver lite ibland i hans blog, och hade ju skrivit att jag kanske skulle vinka...)
Trevlig Helg på dig!
hälsn
AnnA