fredag 25 september 2009

Då var det fredag...igen.

Jag håller på att ladda upp för en helg på museet. Denna helgen händer det mycket där. Imorgon kväll är det ett sångevent, Chili con kör. Körmusik och chili con carne. På söndag är det tango med thebuffé.
Idag har jag varit på besök hos en kollega och vän i Näsum. Hon och hennes sambo har köpt sig ett rart lite hus där. Fick med mig några klasar vindruvor från deras egna vinstockar. Efter en god äppelkaka blev det en promenad runt byn. Det känns i mitt knä nu, som inte riktigt är som det ska. På måndag blir det verkligen till att ringa läkarstationen. Nu har jag haft ont i fingret sen i början av juli och i knät i tre veckor.

Nu ska jag äta stracciatella. Den bästa glassmaken!

1 kommentar:

AnnA sa...

Godmorgon!
Familjen har varit drabbat av ett magvirus - och det är bara Daniel kvar...Vi får se vad som kan hända idag...Tror inte det har ngt att göra med svininfluensa iallafall, även om vi haft både värk, frossa och feber, plus magsymptom, du vet(bläh!)
Iallafall, igår släpade jag mig ändå till audition hos Christian Taak(jo, jag trodde inte att jag smittade mer, och jag tog inte på folk)och det var spännande och kul, och sedan får vi se om man platsar in i körslaget i Ksd. Annars överlever jag, då jag vet att både Petra och Riverhouse och Sensuskören har saker på gång.
Visst är det kul med köreri!!!
Det här med dåliga knän har jag egen erfarenhet, då jag för ett par år sedan gick till sjukgymnast hela hösten. Men det löste sig så pass att jag även det årets julfest kunde vara med på juldansen på Kyrkans julfest.(Sedan kunde jag inte gå...det är en annan sak.Och det gick om det med.)
Ha en trevlig helg på muséet. (Hade familjen varit i bättre kondition, hade några av oss kanske kommit och hälsat på. Nu får det mest bli insatser hemma och veckoinköp.)
hälsn
AnnA