tisdag 22 september 2009

Att välja och vraka

I söndags valdes, kryssades och slickades det igen kuvert. För att sedan riva upp och räkna alla. Nu var det ju tack och lov inte jag som slickade igen alla kuverten. På det hela taget tycker jag val är en trevlig tillställning och fler, för att inte säga alla, borde ta det för självklart att göra sin demokratiska plikt och rättighet! För första gången var jag valförrättare och fick vara med och räkna natten lång. Jättekul! Hoppas det blir fler gång. Trots att man inte riktigt blir människa dagen efter. Det blev till att vila middag igår, för att pigga upp sig till kvällen 50års-servering.
Så nu är veckan igång, kan man säga!

1 kommentar:

AnnA sa...

Hej du!
Jag måste påminna dig om att det är utförsäljning i tygaffären borta vid begravningsbyrån/gymet(i Åhus).
Jag har själv inte varit där på jättelänge, men jag vet med mig att där kan finnas fina tyger.
Ha det bra så länge!
hälsn
AnnA