fredag 5 juni 2009

Guds hjælp, Folkets kærlighed, Danmarks styrke.

Idag gratulerar jag kongeriget Danmark med dagen! Hoppas ni får en trevlig nationaldag. Antar att danskarna firar dagen med smörrebrö, fläskestek och öl. Finns det något annat i Danmark? Förutom wienerbröden då...Ibland vet jag inte vad man ska tro om Danmark. Dom äter frukost till lunch, wienerbröd till morgenmad och annat konstigt. Hmm...Men dom har en trevlig drottning och ett prinsgemål som äter hundar.

Imorgon är det vår tur...

2 kommentarer:

AnnA sa...

Hej Therése!
Jag tycker att danskar verkar vara ett trevligt folk - iallafall de som jag träffat på.
Förresten tycker de att det är konstigt att vi äter glass(=glas)...
Ha det bra!
Hälsn
AnnA

Therése sa...

Vi har väl alla våra egenheter. Jag har väl inte något emot danskar, inte dom jag förstår i alla fall ;)
Ha det bra!