onsdag 24 juni 2009

En onsdag

Nu ska jag iväg till bilbesiktningen, vilka jag inte alltid är överens med. Tyckerdom är lite väl petiga ibland och dessutom slog dom av avgasröret på min gamla bil. Ifjor blev jag tokig när dom underkände min bil, så därför gick jag över vägen till närmaste bilfirma och köpte en ny bil. Det är denna jag ska besiktiga nu.
I eftermiddag kommer sotaren och han är jag inte heller överens med. För ett par år sedan underkände han min skorsten. Husägaren "glömde" väl bort detta och året efter skulle den kontrolleras igen och då blev den godkänd. Hmm...Inte utan att man undrar!
Kanske blir det ett dopp i sjön sen. I love this lovely weather!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Bilen blev inte godkänd, sotaren var väl ok men det blev inget dopp i sjön.

Kram Eva

Therése sa...

Så sant, så sant! Det var ju kallt som hundan i sjön...