söndag 1 augusti 2010

Inlägg nr 325

Dagen låg öppen för förslag på aktiviteter. Efter en stadig frukost, bestämdes det att en tur till antik-och samlarmarknad skulle vara trevligt. Det visade sig att det var snarare loppis det var frågan om. Inte så många försäljare och mest skräp, som man kan finna på var mans vind. Dock hittade jag ett par örhänge i ett obestämt material för 10:-. Sina glans dagar hade de nog för många årtionde sedan. Men de kan komma väl till pass, det är jag säker på.
Vi for vidare till IKEA och lunchintag och en snabbrunda. Nu ligger jag på soffan och läser chic lit. Elsa Mode av Sofi Fahrman, så där lagom avslappnad för en söndageftermiddag.

När S var i det småländska glasriket, köpte hon en röd Marimekkoskål från Iittala till mig. jag har velat fram o tillbaka vilken färg jag skulle köpa. Men i ett snabbt drag så löste hon det till mig! Den röda har nog i och för sig alltid varit favoriten!

Inga kommentarer: