tisdag 31 augusti 2010

Att välja och vraka

Nu ska jag alldeles strax bruka allvar och bestämma mig för vad jag ska rösta på i år. Kanske blir det samma som förra gången, kanske blir det något snarlikt. Vissa partier har jag redan räknat ut och idag låg det ännu ett par kuvert med valsedlar i lådan. Det ena intressant, det andra helt uppåt väggarna. Det var nog det värsta jag sett o läst på länge och som tur är har inte detta partiet över 4%. Deras högsta prioritet var att "rädda" Skåne från både det ena och det andra. Hmm. De enda Skåne behöver räddas ifrån i så fall är nog detta partiet! Det stod också på kuvertet att man skulle använda valsedlarna i kuvertet, för dom finns inte i vallokalerna. Nej, tack god Gud för det! Det enda jag sak använda dom till är att sätt fyr i pannan.
Så nu var det sagt och dom har fått tillräckligt med uppmärksamhet och jag kan koncentrera mig på vad jag ska rösta på istället :) Tills dess ligger röstkortet i säkert förvar i kassaskåpet!

Inga kommentarer: