onsdag 2 december 2009

-30 cm

Fortfarande när jag satt hos den nyutexaminerad frisören hade jag inte bestämt mig för vad jag skulle göra. Här gäller det att fatta snabba beslut, tänkte jag och sa åt henne att klippa page. Men då måste jag klippa av så här mycket sa hon och måttade upp 30 cm med händerna. Göra det! Det växer med all säkerhet ut igen. Det blev en väldig hög på golvet. När hon var klar sa hon :- Du ser fem år yngre ut nu. Hmm, bra sa jag. När det var dags att betala tyckte jag att det blev billigare än vad som stod på prislistan. Då insåg jag att jag just betalat pensionärspriset. Jag komenterade inte detta, utan hoppades att det var ett öppningserbjudande. Om man är 19 år så är skillnaden upp till 31 år, mycket mer än 12 år...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh ungdomens blindhet! Men de måste va fint att va 26 igen. Undrar igentligen hur gammal hon trodde att du va? /Sara

Therése sa...

Ja, det kan man verkligen undra...Vågade inte fråga. ;)

AnnA sa...

Ja, det är något visst det där med åldrar, men om jag inte minns fel, fick jag visa leg på systembolaget till jag var över 30....
Och butiksbiträdet rodnade, eftersom hon upptäckte att HON var yngre än mig...
Det var tider det...
I helgen var det avslutning på kyrkoverksamheten i Åhus, och julspel och körsång av föräldrakören. Kastratsopranerna nådde verkligen höjderna i änglaköreriet - tack vara den goda Petra...
Idag flydde vi faktiskt Åhus, och åkte på julmarknad i på Fredriksdal i Helsingborg. Mycket trevlig julmarknad, tycker jag nog - och kameran gick varm...
Ha det!
hälsn
AnnA