fredag 6 februari 2015

Kreativitet

Två morna i rad har det knackat på min ytterdörr. Söte brorsonen har stått utanför o velat in. Han är väldigt kreativ och detta uppmuntrar ju såklart jag! Han kan sitta i mitt pysselrum och roa sig själv länge och väl. Jag har en väska med olika förpackningar stående i det rummet o bland dom botaniserar han och kläcker idéer. Här tillverkas luftballonger, rymdraketer och traktorer. Det klipps, klistras, stansas o sprayas om varannat. Härligt att se skaparlustan! Igår gjorde han en paketjakt till mig. Slog in ett fint paket, som han gömde. Sen tejpade han upp pilar, som han gjort, runtom i huset. Dom fick jag följa o till slut kom jag fram till paketet.
Tidigare i veckan hade jag tapetserat mitt pysselbord och det väntas på att lackas för att tåla lite mer. Men det fick vänta lite, det var ju tvunget att användas nu. :)

Inga kommentarer: