tisdag 4 december 2012

Vinter

Det har väl inte gått någon förbi att vintern har kommit? Mysigt, men kallt. Just kyla är något jag har lite svårt för, frusen som jag är. Jag sitter gärna inne med 25 grader och tittar ut på gnistra snö och bitande kyla. Det värst med att bo i ett vedeldat hus är att det är vansinnigt kallt när man kommer hem från jobbet på kvällen. Tur att jag har bästa föräldrarna som grannar, som förbarmar sig och går in och sätter fyr i pannan! Dom kommer att bli rikligt belönade till jul! Idag har det snöat mer eller mindre hela dagen här, efter vad jag har förstått, men när jag kom hem var trappan skottad och elden sprakade. Dock var temperaturen endast orkat sig upp till 15.3 grader eller kasat ner kanske man ska säga. Men en knäckemacka senare skulle jag iväg och ett par timmar senare är stugan åter med beboelig temperatur :)
Jag har också gett riktlinjer för hur jag vill ha min infart plogad, vilket snöplogarna har följt på bästa sätt. Jag vill inte ha en stor vall på gräsmattan precis utanför ytterdörren. Infarten är plogad och ingen vall! Dessutom får ingen gå på gräsmattan, den ska ligga orörd! Ja, jag är snögestapo!
Eftersom det har blivit lite för mycket jobb på sistone, gav bästa kollegan mig lov att ta ledigt imorgon. Ska bli så skönt! Jag ska elda så elementen glöder, träna zumba, pyssla, baka pepparkakor och annat som bara är kul och avkopplande.

Inga kommentarer: