onsdag 26 december 2012

En annandag

Annandagen brukar av betyda rea, så också för mig. Jag satsade dock först på den lokala, på Karins. Hittade inget som jag fastnade för, även om det var mycket fint som var på rean.

Min gamla vapendragare, Rolfy, bestämde sig för att lägga av strax före jul. (Efter 12 års trogen tjänst) Sedan dess har jag lånat systers dammsugare, men det känns inte riktigt hållbart.:-) Så jag bestämde att idag är väl en bra dag att köpa en ny. Hittade en bra på rea o dessutom att jag lite extra rabatt. Kanon! 90-talsgrön är utbytt mot grått.
Nu ska jag chilla lite på soffan innan det är dags att öva till kvällens julkonsert. Det är visst John Rutterkonsert på tv, perfekt uppladdning.

2 kommentarer:

Mamma Ninna sa...

Låter den inte som den andre?!;-)

Therése sa...

Nej! 67 dB på den nya, tyst som en mus :)