söndag 19 september 2010

Nu blir det spännande!

Det har varit en härlig, ledig helg. Snabbt kom den, snabbt försvann den. Under hela lördagen gjorde jag det bästa av allt, bara snurra runt hemma och plocka lite här och lite där. Kvällen avslutades med en smarrig kantarellsoppa med svampar importerade från Östergötland.

Idag var det sjungeri som stod på schemat. Människan och Skapelsen skulle sjungas. Mässan är skriven av Bert Månsson och Jan Arvid Hellström. Hellström dog ju i en trafikolycka 1994, men Bert Månsson var på plats och lyssnade. Kul!
Efter, en fin, men lite för lång mässa, var det dags för det viktiga röstandet. Jag var osäker in i det längsta, men är nu mycket nöjd med mitt val. Vad jag däremot inte är så nöjd med, är alla dom som verkar ha röstat fel! Hmm!
När plikten, rättigheten o skyldigheten var gjord bestämde jag och Cajsa oss för att se en klassisk film, Afrikas Drottning. Jag råkade somna någonstans mellan branden i byn och när båten fastnade i vassen. Däremot såg jag det dramatiska slutet när Rosie och Mr Allnutt vigdes med snaran runt halsen.
Linnéa o Martin bjöd på valvakeupptakt. Falsk fläskfilé, en ny rätt för mig, men supergod! Nu är det valvaka som gäller och det blir även en runda till några olika vallokaler för att följa rösträkningen på plats.
Veckan som kommer är en monstervecka, men sen är det ledigt i två veckor! Woohoo!

1 kommentar:

AnnA sa...

Hej Therése!
Valdagen för mig avslutades faktiskt också i kyrkan, med sånger för demokratin&friheten med Petra hessung&hennes körer.
Ha en skön vecka!
Kram!
AnnA