söndag 4 juli 2010

Theréseros

Jag fick en stickling (egentligen fick jag tre, men det var blott en som klarade vinsterns prövningar) av en Theréseros av AnnA förra sommaren. Den står sedan ett tag tillbaka i min rabatt och idag blommar den med den första och enda knoppen. Hittills, i alla fall. Vackert ljusrosa är den och jag är ganska nöjd med att jag lyckats!
Tack AnnA!

Hoppas alla får en skön vecka! Själv börjar jag med en ledig dag. Tanken är att jag ska prova ut ett par nya glasögon, så att jag slipper kisa när jag ser på TV.


1 kommentar:

AnnA sa...

Natti!
Åh, vad kul att se när "barnen" överlever!
Det är ngn till som har överlevande barn till mina rosor, för det är inte alltid lätt att övervintra dem.
Hela dagen har tillbringats i trädgården, och jag planerar att kunna visa rosor på fredag kl 19.(ev tillsammans med blomande liljor...)
Hoppas du kan då!
Jag kommer att säga till några till, och så får vise hur många som kommer...
Ha en skön vecka - och glasögon skulle jag också behöva prova ut ett par nya - jag ser för bra med mina, så de åker av och på...och en liten mojäng har ramlat bort,(är nog joxigt att laga...) så det är dags...Det svåraste är att bestämma vilken båge...
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA