torsdag 1 juli 2010

Hej, hej juli!

Sotaren hade skickat en lite väl överdriven räkning till mig denna gången. I och för sig så tycker jag att sotaren är lite överdriven på sotning överhuvudtaget. Ibland känns det som han är här varje vecka. Så är det förmodligen inte, men hur som helst så ringde jag dit. Telefonkö...så klart! Efter en stund svarade en kvinna och hon pratade exakt likadant som Anna Anka! Dock hade hon inte samma temperament som Anktanten. Tvärt om, hon kunde inte hjälpa mig, utan fick lägga en lapp till sin chef. Det skulle aldrig Anna Anka göra, hon är ju sin egen chef!

För övrigt ser det dåligt ut med strandhäng idag. Molnigt! Imorgon blir det säkert fint, för då ska jag jobba...
Ha en trevligt första julidag!

1 kommentar:

AnnA sa...

Hm!
Ja, han tar rätt så dyr timpeng, sotarnisse!
Rosorna är på gång hemma hos Hansson. Har lite på gång att ha ett rosenmingel framöver...Jag ska försöka planera in något...Och du kommer väl?
Ha det!
hälsn
AnnA