torsdag 18 februari 2010

Okej...

...då så! Då vet vi var vi har varandra, snön o jag. Jag tyckte att jag hade gjort klart för snön att nu räcker det! Annars får jag psykbryt på vädret. Eller rättare sagt på snön. Här i Skåne är vi inte vana vid att ha snö hela vintern. Och vi vill inte bli vana vid det heller. Det räcker med ett par dagar. Ja, jag talar för alla skåningar! Vill man ha snö så flyttar man dit den finns, typ någonstans i fjällen eller så. Men tydligen har inte mitt budskap gått fram ordentligt, så jag skippar gnället nu. Jag finner mig i all denna snö, som fullständigt rasar ner och så ska jag njuta i fulla drag när den är borta. Framåt midsommar...i bästa fall...

Så, detta var en torsdag i februari. Imorgon är det en fredag och dra på trissor om det inte är samma månad som idag.

3 kommentarer:

AnnA sa...

Godmorgon Terése!
Min Fias kommentar till snön: "Alltså mamma, jag fattar inte dom som åker bort till snön för att åka skidor, de kan ju stanna hemma och spara sina pengar..."
En klok tonåring är hon min lilla dotter.
Ha en skön helg!Och snöa inte in för mycket i snön...
hälsn
AnnA

Zazza sa...

Det blir så roliga inlägg när du är halvsur (helsur). Men jag håller med, vill jag ha snö och halka och istappar osv så åker jag iväg till det. Skåningar har aldrig, ska aldrig bli vana till liknande. LEVE VÅREN !!!!!

AnnA sa...

Fika var det, ja...
På torsdag har Fia&jag en tid att passa på eftermiddagen kl 1315,(som tar en timme) eller vi tar en annan dag utan ngn tid att passa?
Utställningen på muséet om Kristianstad är också lite lockande.
Ha det gott så länge i snöyran!
hälsn
AnnA