söndag 3 januari 2010

2009 blev 2010 och lika ung som då

Då var det nytt år, vilket jag nästan glömde bort. Tänkte inte riktigt på det bara. Kanske för att jag hade en så trevlig nyårsafton. Den firades alltså i Stockholm, hos det mycket gästvänliga paret Eklund. Nyårsafton var lite så där lagom soft, meckade lite med maten (med betoning på lite, fanns dom som meckade mycket mer), en lite shoppingtur på Globen och en paus med Ben & Jerry´s. Kvällen var trevlig o mycken god mat blev det! Starx innan 24 halkades det ut i kylan och medan fyrverkerierna lyste upp Stockholmshimlen skålades det nya året. Allt medan vi citerade Churchill; skulle champagne var kall, torr o gratis eller gratis, kall o dyr? Nej torr var det, inte dyr...och diamanter är a girls best friend... När det var dags att knyta ihop säcken för dagen kunde vi konstatera att en vecka tidigare, på juldagen, var det blott en timme kvar att sova innan klockan slog 5 och det var dags att rusta sig för julotta. Så kan det bli...
Nyårsdagen bjöd på kallt, men härligt väder. Så en promenad i nejden var på sin plats.
Lördagen var ämnade för kultur av skilda slag. Började på kungliga Djurgården, med Liljevalchs. Från skånsk mattkonst är steget inte långt till libanesisk matkonst. Bara ett t mer. God mat var det i alla fall. Sen blev det inredningskultur på Svenskt Tenn. Därifrån fick jag med mig Josef Frank-glasunderlägg och hållare till julgransljus. Sist men inte minst var det dags att förlora sig i väskulturen. Romani, Longchamp, NK:s väskavdelning...

Och nu är jag hemma igen...

Inga kommentarer: