onsdag 20 januari 2010

En hel vecka har gott sen sist

Men jag har hunnit med mycket på denna vecka. Som skrivit var jag alltså i Stockholm i fyra dagar. När vissa valda delar av sällskapet var på examenscermoni, travade jag runt city. Nästan i alla fall... Började med det sedvanliga besöket på Slottsboden. Lite presenter inhandlades både till andra och till mig. Sen blev det en god stund på NK, det vändes och vreds, kändes och klämdes och doftades på saker och ting. Ja, sen följde en lång rad butiker av olika slag. När blodsockret behövde en höjning åts det en stor italiensk glass. På kvällen var det examensfest, god mat och trevliga människor. Lördag mer god mat och trevliga människor, dock med vissa trötta inslag, till följd av fredagen. Men så är det ibland. När söndageftermiddagen kom bar et åter söderut till välkända trakter.
Den nya veckan började i rasnade fart med att förkovra barn i Åhus. Imorgon är jag ledig, så först ska jag gå på begravning, sen ska jag försöka skriva ihop någonting om museet. För på lördag o söndag kommer det 200 utbytesstudenter och dom behöver en engelskbeskrivning av museet och då fanns det folk som tyckte att det var en bra idé att utse mig till att göra det. Får väl se om dom tycker att det var så bra när det är gjort...
Nu ska jag sy en beställning, sen ska jag hålla kväll.

2 kommentarer:

AnnA sa...

Hej du!
Det låter som en givande helg i den stora Hufvudstaden!
Jag är ledig nu två dagar, innan min jobbehelg - ska du inte vara mer i Åhus nu denna veckan?...
Ha det gott!
hälsn
AnnA

Therése sa...

Jo, jag ska vara där på fredag också. Njut av din ledighet!
Therése