torsdag 30 juli 2009

Mitt i trädgården

Jag var ju hos AnnA i Åhus igår och tittade på alla hennes fantastiska rosor och även de andra blommorna så klart. Fick med mig tre Therése-rosenplantor som jag nu ska fjäska för, lika mycket som jag fjäskar för melonplantan. Hela förmiddagen har gått åt att städa växthuset. Det har röjts så jord, ogräs och grenar yrt lång väg. Men nu är det toppenfint där och alla som bor där lever. Vilket inte riktigt var fallet tidigare...
Självsådda krasse växer och frodas.

1 kommentar:

Zazza sa...

Vad fina bloggarna blev. Jag sitter i ömsom regn och ömsom sol och syr och skapar. Man får passa på när andan faller över en. Annars luktar jag på lilla flickan (gud vad bäbisar luktar gott i kragen). Självsådd krasse det är ju som en tavla, underbara blomma som man både kan äta och ha kvar. Ha dä Zazza