onsdag 8 juli 2009

Löpande band

Idag har jag bakat sex chokladtryffeltårtor till en kollega. Dessutom bakade jag fyra tårtbottnar häromdagen, så frysen är full skulle jag vilja påstå. När jag var och handlade ingredienser i morse trodde nog damen i kassen att jag inte var riktigt frisk. 11 paket 70% choklad, skulle haft 12, men det fanns bara 11. 3 liter vispgrädde, 1kg smör och 1 paket socker. Ett tag tänkte jag att jag kanske måste säga att det ska bli 10 tårtor av detta. Men sen tänkte jag att damen i fråga ska väl inte bry sig om vad jag handlar, så länge jag betalar i alla fall.


Hur som haver, jag som egentligen är en stor vän av choklad har ingen lust att äta eller se choklad nu.
Dessutom har jag, sen en vecka tillbaka, ont i mitt vänstra pekfinger. Kan det vara en inflammation månne? Får slå lite i mitt läkarlexikon från 50-talet...

Inga kommentarer: