tisdag 21 juli 2009

Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet är till helt enkelt för att levas.

Så med tanke på ovan citat städade jag lite lagom mycket idag och begav mig, på intiativ av en förståndig människa, till Osby på utflykt. Faktiskt ganska trevligt litet samhälle. Vi drev runt i bokhandeln och läste utvalda delar av utvalda böcker och fingrade på allt möjligt, värre än småbarn. Sen var vi i några av byns damkonfektionsbutiker. Fick med mig en kappa hem, en beige historia med svarta prickar. Mycket ärtig! Tillsammans med andra tursiter blev det en glassavslutning och en runda bland de nybyggda husen på gräddhyllan.

När jag kom hem fick jag meddelande från min bästa vän Nova att hon ville bli klippt. Med saxen i högsta hugg for jag dit och klippte av en decimeter hår. När hon efter ett tag tröttnade på att sitta stilla sa hon "Jag orkar inte sitta stilla mer, jag vill krama dig". Det är en rar gribba, den där brorsdottern.

2 kommentarer:

AnnA sa...

(lite småfnissande): Du är en härlig gribba du med, Therése!
Ha det bra, så länge!
hälsn
AnnA

Therése sa...

@AnnA, Nova är 3 år och var gång vi ses så säger hon: "Tesan, visst är vi bästa vänner?"
Ha det bra själv!