söndag 28 oktober 2012

Kreativa dagar

Under tre dagar vallfärdar alla stick-, väv- och virktokiga människor (övervägande kvinnor) till Glimåkra för att besöka Vävdagarna. Så gjorde även jag. Det blev inte några stora inköp, men ett nysta garn följde med hem i alla fall. Tanken var att jag skulle göra ett par handledsvärmare, men det tog bara ett par timmar att virka dessa, så varför inte göra en mössa också? När man ändå håller på, liksom. Så klart räckte inte garnet till hela mössan, så jag var tvungen att åka dit en gång till. :)

 När jag virkat klart mina värmare, min mössa och ett par värmare till mor stickade jag klar min sjal, som jag började på i vintras, men som sedan har legat på is. Men nu är den klar!
 Och när man är igång, varför inte sticka klart ett par raggsockor också. Det var bara en liten bit kvar, men jag drabbades väl av second sock syndrome, eller nåt.
Vad lär man sig då av detta? Att det är bäst att passa på när lusten faller på! :)

1 kommentar: