fredag 2 november 2012

Bokuggla

Nu är höstlovet på museet över för denna gången. Det har varit fullt ös hela veckan, så nu ska jag andas ut. När jag andas ska jag ta och läsa några böcker är det tänkt. När jag var på bibblan häromdagen för att hämta Charlotte Perrellis nya bok Kickstart fick jag tipset att även läsa Zlatans bok. Den boken har väl mer eller mindre alla läst, så varför inte. Jag har läst halva och den är faktiskt riktigt bra, han har ju en väldigt spännande historia att berätta. I tisdags kväll var jag och lyssnade på ett föredrag med Patricia Tudor-Sandahl, hon pratade om ett givande liv. Precis så heter också hennes nya bok, som jag köpte. Hon skriver om skillnaden mellan att ge och vara generös. Man kan ge hur mycket som helst, men är man generös för det? Att ge är en handling, mer för sin egen del, medan att vara generös är en hållning som är till för någon annan.
 Notera bokugglan


Denna söta uggla köpte jag på Tiger. När man trycker på ena vingen hoar den och ögonen lyser blått. :)

2 kommentarer:

Mamma Ninna sa...

Du glömde ju säga till mig igen om det föredraget?!:(

Therése sa...

Åh, förlåt! Visst inte att du vill följa med :(