söndag 25 september 2011

Var har jag varit någonstans?

Idag fick jag redan på att skådespelerskan Gaby Stenberg dog i tisdags. Man kan undra var jag har hållit hus de senaste dagarna. Gaby bodde ju i Kristianstad under tid, när hon var gift med Fredrik Koch, som arbetade som läkare på CSK. När han dog och Gaby flyttade tillbaks till Stockholm, för att återuppta skådespeleriet, donerade hon en del möbler till CSK. En dag för 10 år sedan eller så fick jag och S för oss att gå och kolla på de där möblerna. Vi gick in på avdelningen där de finns, tror det är kirurgkliniken om jag minns rätt, satte oss i soffan för att sedan gå igen. Inget konstigt med det. Ovanför soffan hänger ett porträtt av den gode docent Koch, som för övrigt har opererat lite på min morfar.
Så var det med det!

2 kommentarer:

mahawi sa...

Det påminner mig om,när jag assisterade doc Kock på operation under min elevtid i Krstd. Jag fick stå bakom och räcka tork och instrument"skalpell syster" "peang syster",sa han. På den tiden var det inte modernt med musik på op, annars kunde Gaby haft en roll där.
Det hade varit roligt att se hennes soffa. Kanske uppslag föe ett födelsedagsfirande!!

Cajza sa...

du och S är inte rediga nånstans!! kramizar :)