söndag 3 oktober 2010

Söndag

Syster C skulle sjunga en skvätt i kyrkan i förmiddags, så jag åkte dit för att lyssna och få lite andlig spis. Valde dock helt fel sittplats, då jag råkade sätta mig framför en pratkvarn. (När jag sitter o babblar i kyrkan, så sitter jag längst bak och låtsas att jag inte syns o hörs). När det skulle påannonseras kommande veckas event kommenterade hon allt. "Mässa på tisdag morgon kl 8. -8! Då är väl ingen vaken?" eller "Den tyska kören sjunger nästa onsdag kl 19. -19! Då är det ju mörkt ute!". När kl blev 12, sa pratkvarnen - Jag trodde det skulle sluta kl 12. Då fick bänkgrannen nog och sa -Nu får du vara tyst! Nog hade jag fått för länge sedan!
Som om inte en sittning vore nog, så blev det en till. S ringde o lockade mig med till Fjälkinge kyrka för att lyssna på Gloria. På kyrkporten möttes vi av en skylt: Fullsatt pga räddningstjänstens bestämmelser Hmm, jag tyckte att det såg fullsatt ut pga av mycket publik. Utan något besvär eller muta alls fick vi gå in för vaktmästaren mot att vi stod upp. Jag gjorde det en stund, sen satt jag på ett stenhårt golv, vilket känns nu. :) Men bra var konserten. Åhh, så bra!
Så kan en söndag se ut...

Inga kommentarer: