torsdag 14 oktober 2010

HER

Så, nu har äntligen HER haft vernissage. Igår var det dags, efter en teknisk genomgång, lite radioprat och annat pressprat, så öppnades den mobil konsthallen med Candice Breitz videoverk HER. Både igår och idag har det varit en strid ström av människor. Mestadel positiva reaktioner, men det går inte att undvika de negativa. Den dagen det enbart blir positiva reaktioner, då är nog undrens tid förbi. Min uppgift, förutom att ha de öppna visningarna, är att se trevlig ut, svara på frågor, hjälpa folk som famlar i mörkret (för mörkt är det) osv. Allt är ju i samma rum, så det är där jag måste vara hela tiden, det som producenterna inte tänkte på vara att skaffa en bra stol till den som ska jobba där. En klaffstol, visserligen stoppad, men med något tunt elände. Dessutom lutar sitsen aningen framåt, vilket gör att jag får inte bara ont i häcken (som tydligen inte är stoppad tillräckligt:)), utan blir trött i ryggen. Imorgon blir det till att leta efter en bättre stol i museets alla skrymslen. Men jag och Meryl Streep har trevligt ihop, snart kan jag vara med i dialogen. :) Kom in på ett besök, öppet alla dagar!

För övrigt är jag galen på Canal Digital, men dom ska nog få höra ett sanningens ord. Igår hade jag inte tid att vara galen, då var det körkonsert. En vokalensamble från Thüringen hade landat i Broby. Sjöng fint och var trevliga. Men vad annars att vänta av tyskar...?

Inga kommentarer: