måndag 3 maj 2010

Rensa, röja, sortera och slänga

Jag har köpt mig en ny bokhylla och meningen är att den ska ersätta dom fem jag har nu. Vet inte riktigt hur det ska gå till, men att det gäller att rensa, röja, sortera och slänga är jag mycket medveten om. Jag började sortera i lådorna i två av bokhyllorna. Mycket spännande! Det stod sex förvaringslådor. Dom öppnas inte särskilt ofta, om någonsin. En låda var full av gamla kvitton! Dom åkte i pannan utan vidare, skulle bli mycket förvånad om det var byte på något av det som köpts. En liter mjölk och ett bröd fån Coop i Ystad till exempel. Vad tänker jag på? Hur som helst är dom borta nu. En låda full av födelsedagskort och andra gratulationskort, semesterhälsningar, den är sorterad och får stanna kvar. Blir nog förvisad upp på vinden. En låda var fulla av fotbollspriser, vilka också får stanna i lådan. I den fjärde lådan finns den nostalgiska samlingen, såsom medlemskort i Nintendoklubben, manicklar (om någon minns dessa) och jag hittade faktiskt några av min barndoms smurfar. Så av sex lådor, blev fyra kvar. Nöjd? Japp!
Nu fortsätter jag sorteringen... Wish me luck!

Inga kommentarer: