måndag 31 maj 2010

Näst sista dagen i maj

En lite blåsig söndag, men inte otrevlig på något vis. Förmiddagen gick åt till att sjunga Människan och skapelsen. Roligare än jag trott, men hela eventet var på tok för långt. Kvick som en blixt hem och byta kläder för att åka till museet, där det var vernissage på Lasse Åbergs utställning av souvenirer. Herr Åberg, själv, invigde. I en monter har personalen grävt i sina souvenirgömmer och mitt bidrag är en tallrik från 1976 med Drottning Silvias brudbukett. :-) Passar i dessa tider...
På tal om blixt så drog det ju förbi en inte så liten ösåska i fredags. Första blixten o knallen kom samtidigt och då är det ju ganska nära, kan man säga. Jag är något livrädd för just åska, men hade inte tänkt att det skulle åska då och hade därför inte packat åskeväskan. Men ovädret drog förbi och kvällen fortsatte som vanligt.
Åter till dagen...
Mor har självklart uppvaktats. Av mig fick hon en turkos Marimekkoskål från Iittala.
Själv önskar jag mig en röd sådan i födelsedagspresent. Just den röda är den dyraste för tydligen är rött glas väldigt svårt att få fram och det måste blandas i guld för att få rätt färg. Jag påminner ungefär 14 gånger om dagen att jag önskar mig en sådan. Det går bra med andra färger också tex frostad eller grå. :)
Nu tror jag det är dags att call it a day. Så god natt, vänner!

Inga kommentarer: