fredag 7 maj 2010

Let me entertain you

Varför spelas och sjungs det så få låtar ur den svenska visskatten i Så ska det låta? Denna fråga tyckte jag o Cajsa var befogad under tiden vi tittade på kvällens program. Så vi fick sjunga själva. Jag började med Jazzgossen, varpå Cajsa klämde i med Lyckliga gatan. Sen följde ett pärlband av fina låtar från förr, Fritiof och Carmencita, Balladen om det stora slagsmålet på Tegelbacken och den gamla Ulla Billquistklassikern Min soldat. Ulla som för övrigt var född i Eslöv 1907. Övriga sällskapet var mycket roade av vår sångstund... Detta är sådant man kan roa sig med på en fredagkväll i ett kylslaget maj.

1 kommentar:

AnnA sa...

Godkväll Térese!
Kul när man kan roa andra med sjönsång - jag roade mig med att jobba på fredagskvällen...
Idag hade jag semester och var och lyssnade på vårens avslutningsgudstjänst i Åhus, med grillning&glass efteråt. Dock kunde vi inte vara i prästgårdsträdgården, och skälet hette vädret...
Kul att min stickling kommer hos dig. Jag ska titta i fd sandlådan, som varit rossticklingsövervintring detta året, vad som lyckats övervintra, men jag har sett en del grönskande kvistar...
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA