onsdag 21 augusti 2013

Så var det onsdag

Idag har jag jobbat hemifrån, det var en grej som skulle sys, så det kunde jag lika gärna göra hemma. Dessutom funkar inte symaskinen som finns på jobbet. Så det var ju liksom inte mycket lönt att göra det fär. :) När det var gjort fick jag virka lite och kolla på Laila bakar. Brödbakning stod på programmet och jag var tvungen att också baka ett bröd. Hittade ett snabbt och enkelt bröd på Underbara Claras blogg som passade mig perfekt. Mjöl av valfria sorter (jag tog vetemjöl, grahamsmjöl, vetekli, havregryn, linfrö och solroskärnor), filmjölk, salt och bikarbonat. Jag hade också i lite rivet äpple. Eftersom jag har så mycket äpple äter jag det till allt. Toppade det (brödet alltså) med solroskärnor och flingsalt. Pyts in i ugnen. Nu har jag laddat med ett par såna smörgåsar inför Orderinvestloppet ikväll. Så 7 km, runt i Knislinge, blir avslutningen på denna onsdag.

Inga kommentarer: