lördag 24 augusti 2013

En oväntad tripp

 I torsdags kväll åkte jag på en lite oväntad tripp till Karlskrona. Sis fick lite hastigt, men olustigt inflammation i revbenen. Efter en ambulanstur och några timmars sjukhusvistelse kom hon hem, men kunde inte göra speciellt mycket. Maken var tvungen att jobba i igår, så då åkte jag
 och mor dit för att hjälpa till lite. Karlskrona som ju så trevligt, så jag var inte nödbedd. Förutom lite hushållsarbete, så blev det några affärsbesök också. Pittsburgh 'n Sweden, himmelriket för Converseälskare. Jag provade några par, men kunde inte bestämma mig, så det får bli fler besök där. Butiken bredvid var Blekinge hemslöjd, lika trevlig den. I tidningen 101 idéer, såg jag ett tips om att pimpa sneakers med hemlöjdsband, så istället för nya Converse förnyade jag ett par gamla. Äntligen blev det också ett besök på den omtalade glassbaren Glassiären. Där har kön ringlat sig lång likt smält glass hela sommaren, men nu var den överkomlig. Men jag vet inte, jag blev inte jätteimpad. Visst glassen var god och man fick hur mycket som helst, men är man van vid Ottoglass i Åhus, så har man både den goda och myckna glassen på hemmaplan. Hemma på Vittusgatan igen bakade jag och Ängla syltkakor. Efter att ha avnjutit lite thaimat kunde hushållerskorna åka hem igen. Alla var nöjda och glada med besöket...mest Linnéa eftersom jag putsade hennes fönster. ;)

1 kommentar:

Mamma Ninna sa...

Tusen tack för ni kom och för all hjälp♥ Kram sis