måndag 18 februari 2013

En vanlig måndag

Somliga har sportlov, somliga inte. Jag har något mellanting. Jag har sportlovsledigt från mitt vanliga jobb, men jobbar på det andra jobbet med sportlovslediga barn. Tror det är bra för min psykiska hälsa, eftersom det ska renoveras hemma hos mig. Jag klara inte riktigt av allt stök och smuts. Som vanligt, i gamla hus, så upptäcker man saker som inte man gärna hade velat upptäcka. Som att fuktskadan är lite värre än vad man trodde. När jag kom hem var det ett stort hål innanför dörren, ett par väggar nertagna och ett trevligt stampat jordgolv mötte mig. Men när det blir klart, vilket ännu står skrivit i stjärnorna, kommer det att bli bra. Jag får en stor och ljus hall. Men så länge som det inte är det håller jag mig därifrån, jag vill inte se eländet förrän jag kan börja måla och tapetsera. Nu sitter jag i vardagsrummet, virkar och väntar på veckans avsnitt av Dicte. Dörren till det som var mitt matrum, hall och klädkammare är stängd. Det man inte ser, det finns inte. Simple as that!
Jag virkar förresten såna där nödvändiga äggvärmare...

Inga kommentarer: