torsdag 30 augusti 2012

Torsdag

Dagen började väldigt hastigt, fick kasta på mig kläder och vara sällskapdam åt en viss vårdcentralsbesökande bror och hans dåliga finger. En tur till Vinslöv är ju i och för sig aldrig fel :)
Eftersom dagen för övrigt bjöd på ledighet fick jag plocka fram lite pyssel, det blev en fjärilsgirlang till toafönstret. Hittade idéen här, hos Rebeccas DIY.
Efter äggakakelunchen slutade det regn och åska och jag kunde ge mig ut på en cykletur. Jag hamnade hos Quiltarna som höll på att förbereda sin utställning. Missa inte den förresten! Brobygården fre-sön 12-17! Hur som helst, dom behövde höja blodsockret, så jag hojjade hem och bakade en äppelkaka och körde dit med. En lagom ledig dag som avslutades med den sedvanliga körövningen alltså.
En av mors quiltar

1 kommentar:

Fröken Grön sa...

Det fanns mycket fint på Brobygården, - jag tittade också förbi där förra helgen.
Nu ska jag börja hålla ögonen öppna efter en knallrosa tröja där ute på gatan! Du är duktig du, som orkar springa...
/Anna-Karin