söndag 12 augusti 2012

Lördag

Igår kväll var det dags för en afton på Fredriksdalsteatern. Mor o far fick biljetter dit i julklapp och vi lyckades pricka in en kanonkväll. Solen sken från en molnfri himmel och det var varmt och skönt. Innan föreställningen hade vi picnic i parken utanför "salongen". Jag hade gjort ett fyllt bröd. Jag bakade ett bröd med rågsikt och rivna morötter. Man skär av ett lock och lite av innanmätet. Jag bredde philadelphiaost på bottnen och kanterna, fyllde med sallad, lax, ägg, paprika och bredde ost på locket och satte ihop brödet igen. Man skulle också kunna fylla det med grillad paprika o zuccini, getost o pesto. Hur som helst är det perfekt på picnicen!
 Innan Helsingborgsturen hade jag några rara och hjälpsamma barn på besök. De hjälpte till att fylla min damm och hör och häpna; ingen blev blöt!

Dom har delat upp arbetet; en pekar och övervakar arbetet medan den andra utför det. :)

Inga kommentarer: