söndag 1 juli 2012

Home, sweet home!

Nu är jag hemma igen efter en väldigt trevlig och lyckad shoppingweekend. Efter tidigare besök på Gekås har jag alltid känt mig lite ofärdig. Jag kan gå och vända, vrida, känna, klämma och lukta på saker i timmar när jag är på det humöret. Och åker man till Gekås, så måste man vara på det humöret! Så vi bestämde att det behövdes två dagar. Lite på vinst och förlust, bokade vi ett rum på vandrarhemmet Lia hof, några kilometer utanför Ullared. Vilket lyckokast! Lia hof byggdes som sanatorium 1912, på 50-talet blev det ett hem för psykiskt sjuka flickor, senare demensboende. men nu renoverat från topp till tå. Gå gärna in på deras hemsida och se www.liahof.se.  
 I lördags gick vi igenom butikerna runt omkring Gekås och avslutade med ett par-tre timmar inne på Gekås också. Hem på rummet och prova våra fynd och ladda inför morgondagen. Efter en stadig frukost var vi redo för ny shopping. Sex timmar senare kom vi ut och styrde nöjda bilen hemåt.
Man kan ana vissa teman i min shopping, cupcakes, pippimönstrat, rengöring och stjärnor och ränder...Nu återstår nöjet att packa upp alla skatter...

Inga kommentarer: