torsdag 5 januari 2012

Nu håller jag helg eller hur flott är egentligen blått

...och jag håller mig även hemma, eftersom min bil ev gått till de saligas ängder. På väg hem från jobbet i tisdagskväll blev jag påkörd vid ett rödljus. Jag blev påkörd bakifrån och tog ett skutt fram och rakt in i bilen framför mig. Kallt, regnigt, mörkt och blåsigt var det. Och bilen vägrade starta och stod lite mitt i vägen kan man säga och var lite pankaka baktill. Men det löste sig, bilen kom hur vägen och jag fick värma mig hos några trevliga araber som bjöd på chokladkarameller i väntan på skjuts hem.(min skjuts hem alltså...) Bilen har bärgats till verkstad och väntar på sin dom. Jag är lite stel i nacken och ryggen och har ett snyggt blått knä. Blått ät flott, men inte på knän. Men det är ju inte direkt shortsväder, så det gör inte så mycket. :) Ja, mycket äventyrligare än så här blir det inte mellan nyår och trettonhelgen.

Inga kommentarer: