tisdag 1 november 2011

Sneak peaks

Nästa vecka vankas det ju ett bröllop och jag trodde att jag hade köpte klänningen till det. Idag skulle jag bara komplettera med en kofta, som jag spanat in på Karins - din helhet. Med ett ärligt smakråd gick jag dit. Där fanns massor av fina kläder, så vi satte igång och prova. För skojs skulle ska tilläggas. Jag passade på att prova sådant som jag aldrig annars tittar åt. Koftan föll mig inte riktigt i smaken och några andra kläder skulle jag ju inte ha, så vi gick. Utanför träffade vi en bekant, som vi snicksnackade med och vi fick också diskutera för-och nackdelarna med en av klänningarna. Vi kom fram till att jag skulle ha vädigt mycket nytta av den, så vi gick in igen. Jag provade den igen, fick lite hjälp av en trevlig expedit (vilket är en av de allra största fördelarna med den butiken - den personliga servicen). Hon plockade fram en fin underklänning och vips så hade jag en helt ny outfit, i en helt ny färg och helt ny modell. Men vad nöjd jag är! :)Vad hände med den andra klänningen? Den lämnade jag tillbaka...


På kvällskvisten blev det en tur till Ikea och lite smått och gott i inköpsväg. Har också hunnit göra lite praliner till ett speciellt tillfälle...

2 kommentarer:

Lotta sa...

Va har du i tryfflarna då?

Therése sa...

Dom är väldigt enkla. Ljus choklad med krossad cornflakes o mörk choklad med mandelflagor.
Men jag kan rekommendera mörk choklad med apelsinsmak blandat med krossade pepparkakor.