måndag 1 augusti 2011

Efter dåliga år kommer goda

Eter flera år av missväxt, ser det ut att bli en riklig plommonskörd i år. Några är mogna, så jag har provsmakat. Delicious! Nu ska jag vakta dom från mask och fåglar, sen ska jag koka in och ut och allt möjligt av dom.
PÅ tal om helt andra saker, så kan det inte undgå någon som är i närheten av Rinkaby, att det är Jamboree. På jobbet kryllar det av scouter i alla storlekar o nationaliteter Idag har vi haft från Malaysia, Indien, UK, Tyskland, USA (vilka gärna talar om vilket land och delstat de kommer ifrån), Sverige, Australien, Kina, Danmark och det dubbla av okänt ursprung. Under de första timmarna kändes de som om vi pratade mer engelska än svenska. Men det är riktigt roligt! Ser fram emot att träffa fler imorgon. Allt efterson de trillade in diskuterade min kollega och jag vilka av våra fördomar om scouter som besannats och vilka som var just fördomar :)

Inga kommentarer: