söndag 28 november 2010

Hoppsan hejsan och första ljuset är tänt

Snön vräker ner från alla håll och kanter. Kanske inte så konstigt så här års, men lite förvånad blir man allt när det blixtrar och åskar mitt i allt ihop. Men det är väl sån't man får vänja sig vid nu för tiden. Tydligen är vädret lite ur led. Lagom till detta präktiga snöfall, inhandlade jag ett par nya kängor. Hade lite halvhjärtat bestämt mig för att prova ett par curlingkängor och råkade springa på ett par från Canada Snow. Först fanns där inga framme i min storlek, men vid andra besöket hade dom kommit fram. Det, tillsammans med dagens snöfall tar jag som ett tecken på att jag skulle ha dom. :)
För övrigt har jag sjungit in det nya kyrkoåret och haft en trevlig eftermiddag på jobbet. Sportlovet är färdigplanerat och filmerna bokade, så nu e det klappat och klart.
Det som återstår på dagens schema är lite tågtaxi. Stockholmresenärer väntas åter till Skåne. Får se när dom kommer, just nu är tåget 1,23 h försenat. Kan bli mer och också bli mindre, men det är kanske inte det mest troliga.

Inga kommentarer: