söndag 7 mars 2010

En helg med lite av varje

Lördagen bestod mest av jobb. Fick ett litet slänga-onödiga-saker-ryck när jag kom hem, så lite papper blev sorterade, de flesta eldades upp osv. Jag har dessutom fått tre stora orkidéer av en kollega, dom har blommat över och hon hade ingenstans att ha dom, så nu står dom hemma hos mig och väntar på bättre tider. I alla fall när det gäller blomningen, annars har dom det hur bra som helst :-).
Idag har jag stakat mig igenom Vasaloppet, det är ju alltid trevligt. Sen var jag iväg på en lite onödig grej, som inte gav ett skvatt. Mer än möjligtvis erfarenheten att sådana saker är onödiga.
Sen blev lite sjungeri och det är ju nästan alltid skoj, lite enformiga sånger, men sån't är livet ibland. Lite enformigt... Patricia T-S´s citat har fortsatt vara en källa till samtal. Det citat som samtals om mest är "att man inte alltid får det man vill, utan ska vilja ha det man får". Jag lovar detta kan man vända och vrida på i det oändliga. Nästa citat som jag tror det ska samtalas om är ett av min favoriter "våra ögon är vidöppna under bandaget". Jag tror att jag kan känna mig träffad av detta, även om jag försöker bättre mig.

Inga kommentarer: