onsdag 26 augusti 2009

My favourite mixing bowls

Idag fick jag åka en sväng till Älmhult, dock inget besök på IKEA, som man lätt kan tro. Nej, vi hade helt andra mål. Jag fick tag på ett lock till en av mina favoritbunkar, Sigvard Bernadottes Margaretheskålar. Och röda ska dom vara... Hur som helt, man står där i butiken och ska köpa lock och så kan man inte komma ihåg vilka storlekar man har. Därför blev det bara ett, det jag var säker på. Varning på sån't! När inte Margarethesskålarna används, så är det en gammal trotjänare som åker fram. Farmors gamla Gripstand. Bästa kvalitet, made in England. Var annars? Vet inte hur gammal den kan vara, men mången visptag har satt sina spår i den.
Förutom locket blev det en rar plåtburk med pepparkakor. Den bästa frukosten är väl ändå vaniljyoghurt med vindruvor, müsli och krossade pepparakor?!

Nu måste jag återgå till tårtbakningen. Två tårtor klara och två som väntar på att få chokladtryffel på sig...

2 kommentarer:

AnnA sa...

Alltså din farmors skål, har jag sett liknande design av på ICA, fast det är säkert inte samma funktion...
Vad är det för affär i Älmhult, en second hand, eller?
Tårtbakning på gång igen...
Kul att "Astrid Lindgren" blommar på. Rosen heter även "Dream Sequence"(stavning?), och jag personligen tycker att den rosen är en av de bättre rabattrosorna. Dessutom doftar den ju, vilket är ett extra plus.
Ha en bra dag!
hälsn
AnnA

Therése sa...

Nej, det var en "first-hand-affär" Presenten, heter den.
Ha en trevlig helg!