torsdag 21 maj 2009

30 år och min ekologiska trädgård.

Hela, halv dagen har jag ägnat helt åt min något försummade, "ekologiska" trädgård. Nu har i alla fall det börjats att röjas. Jag har kört med röjsågen runt allt man kan tänka sig, lukat singelgången och alla de två rabatterna. Rosen som misshandlats har fått större plats, ny jord och massor av vatten. Den verkar redan piggare och gladare! Har också planterat några nya blommor och två tomater. Resterna del av veckan harjag ett tungt ansvar vilandes på mina axlar. Har fått i uppdrag att vattna systerysters växthusodlingar nr hon är på konfaläger. Än så länge klarar jag det galant!

Igår hade ju S sitt spektakel till 30-årsgille. Men, vilken trevlig o rolig tillställning det blev! I mina analyser kring 30-årskriser har jag kommit fram till att har man bara ett trevligt event i samband med bemärkelsedagen, så är krisen som bortblåst. Det funkade för mig och jag tror faktiskt att det funkade även för S. Jag ska kolla mina rön senare idag.

Inga kommentarer: