fredag 27 april 2012

Tillfälligt blind

Ungefär samtidigt som jag fick punktering på bilen (mitt i ombyggnadsröran i Kristianstad) fick jag ögoninflammation. När jag satt i bilen och väntade på assistans från W kände jag helt plötsligt att jag hade något i det högra ögat. När jag tittade mig i spegeln var det helt varigt. Morgonen efter kunde jag inte öppna ögat och resten av dagen var det svullet och rött. Dröm om min förvåning när jag idag vaknade av att alarmet på mobilen ringde och jag inte kunde öppna något av ögonen! Försök stäng av alarmet på en touchtelefon utan att kunna se. Så småningom fick jag av det och skulle försöka gå i blindo från sovrummet till badrummet. Fick handtaget på ugnsluckan i låret, men annars gick det bra. Så nu går jag omkring med två rödsprängda ögon, ser värre ut än en fyllekaja. Men jag är hel och ren i alla fall! :)

2 kommentarer:

Mamma Ninna sa...

Ja fy så pinig du ser ut;-)

Jenny sa...

Hej Therése!
Usch, det låter inget kul! Hoppas du är bättre i ögonen idag!

Lycka till med Vårruset!

Ha en trevlig Valborg,

Kraam Jenny