fredag 24 juli 2015

And the semester goes on

Semestern är nu inne på sin andra vecka.  (fick räkna lite, tycker jag har varit ledig länge nu. Dock inte tillräckligt) Utflykterna avlöser varandra, några dagar på västkusten med loppis, god mat, trevligt sällskap och shopping. Blev en spontantur till Gekås, vi passade på den dagen det var besöksrekord! 28900 besökare på en dag - holymacaroni!
Sen har det blivit en tur till Sölvesborg, en till Malmö med mer shopping. Idag var planen att städa här hemma (har blivit något eftersatt). Det började bra med att jag målade ett fönster (kanske inte hör till städningen, men ändå), dammade, plockade och dammsög. Sen kom jag av mig lite. Var helt enkelt tvungen att kolla ett avsnitt Orange is the new black. Sen en liten snabbutflykt till och slutligen somnade jag på soffan tillsammans med de två kattungar jag har kvar. En av de andra flyttade hemifrån idag och i gengäld fick jag ett fat med arabiska kakor. Smaskigt! Nej, men jodå...det går bra med semestern, så jag fortsätter väl lite till.

Inga kommentarer: