fredag 11 juli 2014

Marknadsfynd

Det var väldigt längesedan jag var på någon marknad. I Broby är det marknad två gånger om året, Hästveda är nära och så även Kivik. Jag tycker att det är mest krafs och krimskrams, så jag tröttnade helt enkelt. Men i år fick jag frågan om jag ville hänga på till Hästveda och jag kände helt plötsligt att marknad skulle ju vara trevligt. Fint väder, trevligt sällskap och det största nöjet är väl att kolla in folk. För på en marknad kan du se alla de sorter som finns i vår Herres hage. :) Det blev faktiskt dessutom ett inköp (förutom en baguette och popcorn) - ett par haremsbyxor. Så sköna! Eftersom det är 100 grader varmt på jobbet och förbjudet att ha shorts, så passade dessa utmärkt att ha. Luftiga och ganska svala.
För övrigt kan jag tillägga att jag är väl den enda i södra Sverige som aldrig varit på Kiviks marknad?!
Tillägg nr 2 - idag är första semesterdagen! Eller om vi ska vara riktigt nog, så är det först fyra schemalagda, lediga dagar och semester först på tisdag. Men who cares? Ledigt som ledigt! :)

Inga kommentarer: