fredag 28 mars 2014

Återbruk

Lite pyssel hinner man ju alltid med, även när det är mycket jobb. Jag tycker också att det kan var en utmaning att ta tillvara på sånt som kan tyckas vara sopor. Min kollegor skrattar ofta åt mig när jag kollar i restaurangens källsortering för att se om där finns något pysselmaterial. Just nu är konservburkar och olika plastflaskor bästa grejen. Av storkökskonservburkar har jag gjort förvaring till långa ljus, batteri-och glödlampsburkar och planterat blommor. Med hjälp av tupperwares konservöppnare får man bort vassa kanter, sen är det bara att måla, dekoupagea eller dekorera med tex washitejp. Av en tom diskmedelsflaska har jag gjort en tandborsthållare. Tidigare idag gjorde Cazper gubben Karlsson av en yom schampoflaska. Kort sagt - återbruk!

Inga kommentarer: