måndag 7 oktober 2013

Brittsommar

Nu har jag kommit in i höstmood. Ångesten över att sommaren är slut har gått över. Jag tror vädret spelar en viss roll också. Sånt här härligt väder som det är nu har jag inget att anmärka på. Jag hatar när det är kallt, fryser mig igenom hela vintern. Förra vintern, när vi hade snö från 1:a advent till 1:a maj, var en enda lång mardröm. Jag säger som Mark Levengood; varför ha en massa olika ord för snö och dess olika nyanser när det räcker med ett, snöhelvete. Det ordet täcker in alla nyanser! Men än är det bara höst och mysigt och jag kan sticka raggisar och virka för glatta livet. Igår blev Cajsas raggisar klara och idag har jag virkat tre pumpor. Har en beställning på ett gäng virkade pumpor och spöken som jag håller på med. Det är kul!

1 kommentar:

cajsa sa...

Jag beställer gärna en pumpa också!