fredag 28 september 2012

När åren ilar går kärringen i lila...


Det är tunnsått med inlägg nu för tiden, men det är annat som tar tid. Som till exempel umgås med systeryster. Linnéa och jag var en sväng i stan på en shoppingtur. Startade med goda blåbärspannkakor och lönnsirap på Lu´s café.
Idag blev det en snabbtur till IKEA, kanske den sista till detta anrika IKEA-varuhus. Om en månad öppnar deras nya i Älmhult. Hur som helst, Linnéa vill köpa nya gardiner nu inför hösten och hade hittat ett par där. När hon började prata om att byta gardiner, blev jag lite sugen också. Så jag lånade hennes lila panelgardiner och bytte ut sommarens gula tema mot lila. Dagens inköp blev en lila orkidée och en lila pläd. Nu är det verkligen plädtider och det funkar dåligt med röda el blå (som de jag hade var) till det lila. 

Dagens pyssel blev en bukett med lönnbladsrosor. Det var inte så många av lönnens blad som blivit "höstiga", så det blev bara tre rosor.

 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här inlägget var HELT i min smak!!! Mums och tjusigt och fint!! /S